הנך מחובר/ת כ: Guest | מבחן אמיר

למנהל\ת הפורום

 
משתמשים הצופים בנושא זה: אין צופים
  גרסה להדפסה
עמוד: [1]
שם משתמש
הודעה << נושא ישן   נושא אחרון >>
למנהל\ת הפורום - 28/8/2006 9:41:30 PM   

zus60

 

הודעות: 5
מצטרף: 7/7/2006
סטאטוס: מנותק
שלום, תודה על השימוש באתר שלכם(אמי"ר).
אני עשיתי הרבה מבחנים באנגלית מחברות שונות ומובילות (קידום, היי קיו , לחמן ומרכז הארצי) ושמתי לב  שלצערי הדיוק שלכם הוא לא תמיד גבוה כפי שמצופה שיהיה כי בסופו של דבר המבחן שאנו (המשתמשים) ניגשים אליו הוא של המרכז הארצי שמדייק ברוב המקרים. באומרי "דיוק" אני מתכוון שיש יותר מדי מצבים שבהם יותר מתשובה אחת מתאימה (2 תשובות מתאימות באותה מידה). לזכותכם ייאמר שהמבחנים שלכם יחסית קשים(חלק מזה עקב הבעיה שציינתי קודם) וחלק כיוון שאתם כביכול דורשים מאיתנו(המשתמשים) ש"נעלה" על התשובה הנכונה שבמרבית המקרים רק דובר אנגלית שזו שפת האם שלו היה יכול להגיע אלייה. זה בולט לעין בחלק של השלמת המשפטים שבהם לא מספיק רק להבין את משמעות המילה אלא להבין שלמילה יש מספר רב של פירושים והחוכמה היא להפעיל את הפירוש הנכון ברגע הנכון , ובעצם מה שנקרא להרגיש את השפה שלצערי ולצערם של מרבית המשתמשים של האתר הזה זו מטלה לא כל כך קלה(עם כל הכבוד ויש כבוד לא נולדנו בארה"ב או בבריטניה).
בכל מקרה תמשיכו לפתח את האתר כי אתם עושים עבודה יפה.
יכול להיות שעל הדרך תתינו לי גם "טיפ" בהתמודדות עם הבחינה הצפויה בשבוע הבא (אמי"ר) ?
הבעיה היא שאני מקדיש יותר זמן משצריך לשאלה כי אני בודק אותה שוב ושוב גם אם הגעתי לתשובה הנכונה. איך למנוע את המצב הזה? לא אני לא רוצה לשנות את סדר התחלת הבחינה (להתחיל למשל מניסוח מחדש ולא מהשלמת משפטים) זה פשוט יוצר בילבול אחד גדול מה שגם זה לא בטוח יפתור את בעייתי ואני בטוח שזה לא יפתור אותה. אז מה כן???

             
                                             בכל מקרה תודה.
Post #: 1
תגובה ל: למנהל\ת הפורום - 29/8/2006 11:45:28 AM   

dalia

 

הודעות: 159
מצטרף: 12/12/2005
סטאטוס: מנותק
שלום לך,

אנחנו שמחים שנהנת מהשימוש באתר ומצאת אותו כמועיל, ואנו מקדמים בברכה הערות והארות מצד התלמידים בכל נושא שהוא. אולם אנו חולקים על טענותיך:
מפתחי קורסי הפסיכומטרי והאמי"ר של חברת אדיולקט, הם מורים ותיקים ומיומנים הבקיאים בבחינות הנערכות על ידי המרכז הארצי. כתיבת קורס אינה דבר של מה בכך ונדרשו מאיתנו שעות רבות ומאומצות של מחקר ופיתוח נושאי הלימוד. חומר התרגול למבחן אמי"ר, נכתב והוגה על ידי מיטב המומחים בתחום - דוברי אנגלית כשפת אם, ולאחר מכן נבדק על ידי מורים שאינם מדברים את השפה כשפת אם, זאת כדי לבדוק את ההתאמה בין רמת הקורס למבחן.

ה"בעיה" שציינת בפנינו בנוגע לרמת הדיוק, קיימת אצל מספר רב של תלמידים ונובעת מהעובדה שאתה חושב על 2 תשובות אפשריות, אך לא מבין למה רק אחת מהן נכונה והשניה לא. מה שיגרום לך לשפר את ביצועיך בבחינה, הוא להפנים את הפתרון ולא להישאר בתחושה שאתה לא מסכים עם הפתרון. כמובן שאם יש לך קושי להבין למה תשובה X נכונה ו-Y אינה נכונה, אתה מוזמן להעלות שאלות בפורום.

בנוסף, פתרון פרק האנגלית בפסיכומטרי או במבחן אמי"ר דורש ידע נרחב של אוצר מילים באנגלית. בחלק מהשאלות נדרשת ידיעה של מילים שאינן שגורות בשפה האנגלית (ידיעה ברמה של שפת אם) וכן שליטה במספר פירושים לחלק מן המילים.
היצמדות לפירושים הכתובים במילון (המבוססים על שאלות אמת שהופיעו בבחינה) תקנה לך, ו"לשאר התלמידים שלא נולדו בארה"ב או בבריטניה", את הידע הדרוש על מנת להתמודד עם פרקי הבחינה.

בנוגע לבחינה עצמה, הטיפ החשוב ביותר שעליך ליישם הוא היצמדות לזמנים:
שאלת השלמת משפטים צריכה לקחת לא יותר מחצי דקה. או שאתה יודע מהי התשובה, או שלא, אין טעם להיתקע בשאלות מסוג זה. אם אתה לא יודע, תנסה לצמצם את האפשרויות על ידי פסילת תשובות, ופשוט לבחור מהנותר.
אם אתה נתקע על משפט ארוך ומורכב בשאלות ניסוח מחדש, עדיף לעזוב את השאלה ולחזור אליה בסוף הפרק, לאחר שפתרת את פרקי הבנת הנקרא. שאלות הבנת הנקרא הן שאלות פשוטות יחסית ולכן כדאי להשאיר להן מספיק זמן - בין 12 ל-13 דקות לשני הקטעים.
זכור כי המבחן הוא תחת לחץ של זמן לא במקרה, ולא תמיד תוכל לבדוק את תשובותיך. במבחן זה חייבים טיפה להמר כדי להצליח.

בהצלחה,
צוות אדיולקט.  



< ההודעה נערכה על ידי dalia -- 29/8/2006 12:21:09 PM >

(בתגובה ל zus60)
Post #: 2
תגובה ל: למנהל\ת הפורום - 2/9/2006 3:08:46 PM   

שמונהמאות

 

הודעות: 6
מצטרף: 2/1/2006
סטאטוס: מנותק
שלום רב!
אני מאוד מרוצה מהאתר, אך לצערי הכותב שלפני צודק בהחלט!
גם אני עשיתי מבחנים רבים של קידום וכו', וגם עשיתי את המבחן האמיתי בעבר, והתוצאות שם היו בפירוש יותר גבוהות מאשר פה, אני דווקא בעד השיטה של קשה באימונים קל בקרב, אבל חייבים לציין את זה! אחרת אנשים פשוט מתייאשים, גם בכל החוברות יש את העיניין של "מועדון 700" וכאלה, אבל ידוע שאלו מבחנים קשים מהרגיל שלעולם לא יופיעו בבחינה האמיתית, ולכן הם לא מתסכלים גם כשלא מצליחים בהם כל כך
מבחינת אוצר מילים, בהשלמת המישפטים והניסוח מחדש בבחינה האמיתית ידעתי כימעט את כל המילים, פה אני באמת לא יודע די הרבה..

מבחינת הדקויות... אתם הגעתם פה בחלק מהמקרים לרמת ניואנסים שנידרשים רק מעורכי דין!
אני חושב שלעמוד על דקויות זה חשוב מאוד ואפשרי מאוד, אבל מה שלא כל כך טוב, זה שיש מיקרים בעיקר בניסוח מחדש, שבהם אף תשובה לא מנסחת את המישפט מחדש, בדיוק כמו בבחינה האמיתית וצריך לבחור את התשובה שמנסחת באופן הקרוב ביותר בדיוק כמו בהוראות, אך מה שאתם עשיתם זה שפה הבאתם שתי תשובות כימעט זהות שאף אחת מהן לא מנסחת את המשפט בדיוק וצריך לבחור... אני כימעט בטוח שדברים כאלה לא מופיעים בבחינה
ישר כוח

(בתגובה ל dalia)
Post #: 3
תגובה ל: למנהל\ת הפורום - 3/9/2006 3:19:03 PM   

dalia

 

הודעות: 159
מצטרף: 12/12/2005
סטאטוס: מנותק
שלום,

אנחנו שמחים על כך שנהנת להשתמש באתר ומקווים שתמליץ על השימוש בו לחבריך.

באשר לרמת המבחנים: את המבחנים בנינו בכוונה תחילה ברמות קושי שונות. גם בבחינה האמיתית רמת הקושי משתנה ממועד למועד, וכך התלמידים המשתמשים באתר יכולים לטעום ממגוון הרמות.

באשר לעיניין הניואנסים בתשובות: אני לא אוכל להתייחס לנושא, אלא אם כן אראה שאלה ספיציפית בה התשובות הן בעייתיות. אם אתה נתקל בשאלה כזאת, אני אשמח להבהיר אותה בפורום.

בהצלחה! 

(בתגובה ל שמונהמאות)
Post #: 4
עמוד:   [1]
עמוד: [1]





הודעות חדשות אין הודעות חדשות
נושא חם עם הודעות חדשות נושא חם ללא הודעות חדשות
נעול עם הודעות חדשות נעול ללא הודעות חדשות
 התחל נושא חדש
 פרסם תגובה
 הוסף סקר חדש
 הצבע
 מחק את הודעתי
 מחק את השירשור שלי
 מדרוג הודעות



0.047