shachov
הודעות: 1
מצטרף: 12/12/2005
סטאטוס: מנותק
|
שלום ראשית, שאלה לגבי הבגרויות מעבדה - האם בכל בתי הספר שעושים מעבדה, לומדים מספר ניסויים לפני הבגרות (אצלי זה - 12), וביום הבגרות מגרילים מעבדה מסויימת ומבצעים אותה - האם אני צריך לקבל ברגע שאני מגריל דף מסויים עם שאלות/מהלך ניסוי/מטרת ניסוי? או שאני צריך ללמוד בעלפה כמו תוכי את כל מטרות הניסויים/מהלכיהם? עכשיו שאלה לגבי הניסוי של החוק השני של ניוטון למעשה את הבגרות שלי כבר עשיתי, אך אני מרגיש לא טוב עם הציון שקיבלתי. נפלתי על הניסוי "החוק השני של ניוטון" - נחמד, אין כל כך הרבה תאוריה.. אמנם טיפה עבודה.. לא זכרתי בדיוק מה עושים (לא קיבלתי שום מילה מהמורה/בוחן).. אבל זכרתי שצריך להוכיח את נכונות הנוסחה.. ובכן, יש עגלה עם מסה על משטח. העגלה מחוברת עם חבל לשק עם מסה שהיה תלוי באויר. ברגע שמשחררים את העגלה, השק נופל למטה, והעגלה זזה על פני המשטח עד שהשקית נופלת לריצפה/העגלה מגיעה לסוף המשטח העגלה הייתה מחוברת לסרט, שהיה תחת למכשיר, שכל 0.02 שניות עשה נקודה על הסרט (ככה שניתן היה אפשר לראות את ההתקדמות של העגלה על הסרט הזה) עכשיו למה שעשיתי - בחרתי מספר נקודות בכל נקודה בדקתי מה היה המהירות הממוצעת שם (לקחתי את המרחק מהנקודה שלפניה לנקודה שאחריה, וחילקתי את זה בזמן - 0.04) לאחר שעשיתי זאת, לקחתי את הנקודה הראשונה שבחרתי כ - t0. מכאן בדקתי את הפרשי הזמנים והפרשי המהירויות בין ה- t0 הזה לבין שאר הנקודות יצא לי טבלה של dt ו- dv עלפי החוק של ניוטון (שאני צריך להוכיח את נכונותו) - F=ma F=m(dv/dt) dt=(F/m)*dv אם אני יוצר באקסל טבלה, ובה dt יהיה ה- y, ו- dv יהיה ה- x, אני מקבל קו ישר עם שיפוע מסויים אני משווה את השיפוע הזה ל- F/m, ורואה שהם אכן שווים (נתונות לי כל המסות) => החוק נכון. אני יודע שלא עשיתי את זה בשיטה הנדרשת (והתווכחתי על זה שעות עם המורה שלי), אבל האם יש על מה להוריד במהלך הניסוי שלי? תודה מראש, וסליחה על ההודעה הארוכה :)
|